Second Baby Is Coming - Part 2

♡Assalamualaikum♡

Sambungan Part 1

Sekali push, dua kali push, tiga kali push. Baby tak boleh keluaq lagi. Mr. Alon memang setia dekat sebelah bagi semangat. Empat kali push, lima kali push pun baby tak keluaq lagi....

Enam kali pushhhhhh, baby hampir-hampir keluaq. Dr. Haida cakap relek, amik nafas then push lagi. Last sekali, Dr. Haida decide terpaksa gunakan bantuan vacuum untuk keluaqkan baby.

Masa Kak Long Khadeeja dulu pun kena vacuum jugak, tapi memang aku tak qasa apa-apa masa Dr. masukkan vacuum tu. Tapi, kali ne memang teqasa cek oooiii Dr. masukkan vacuum tu. Haiisshhh..

Dah masukkan vacuum, aku cuba push lagi. Sekali dua, pluuupp teqasa baby keluaq. Tarik napaih lega aku. Nak teriak pun ada, nak gelak pun ada..

Dr. angkat baby letak sat ataih aku, confirmkan jantina baby boy. Then Dr. terus amik baby. Alhamdulillah, muka saling tak tumpah macam Kak Long Khadeeja. Sempurna, cukup sifat. Syukur ya Allah...


Bila dengaq suara baby qeyau baru qasa lega. Dr. panggil Mr. Alon untuk potong tali pusat dan untuk azankan baby.

Kelahiran kali ne, Dr. tak gunting tapi ada koyakan sikit. Dr. Haida kata sikit ja. Nak bius sikit ka nak tidoq teruih. Aku apalagi, tak pikiaq banyak dah. Terus habaq nak tidoq teruih. Hahahahahahha... Dr. Haida siap pujuk swoh bius sikit sebab koyak tak banyak pun. Aku tak kira, aku nak tidoq gk. Kehkehkeh.

Lepas masuk ubat, seminit dua teruih tak sedaq. Sedaq-sedaq dah lebih setengah jam, tunggu nak tolak masuk wad ja. Legaaaaa...

Alhamdulillah, semuanya selamat. Cuma baby Dr. nak observe buat sementara waktu.





.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



WELCOME TO THE WORLD PUTERA IBU, AYAH & KAKAK

No comments:

Post a Comment

♡Assalamualaikum♡
Sila tinggalkan komen anda di sini..