About Me

My photo
Nur Syamimi Jamaludin. Born on 16 March 1987. Servant's of Allah. A devoted wife to Mr Azrol Azizan. Ibu to Nur Iman Khadeeja. My blog my story, my rules. Any issues, do pm/e-mail me directly.

Monday, 12 October 2015

7 ++ Months

Assalamualaikum

Hari ne Nur Iman dah 7 bulan 16 hari. Cepat kan masa berlalu. Haissh, rasa macam baru ja lahirkan Nur Iman. Nur Iman dah besaq dah, ibu ja tak kecik-kecik lagi. Hehehehehe!

Alhamdulillah, Nur Iman membesaq dengan sihat. Tak pernah demam, batuk or selesema sepanjang 7 bulan ne. Cuma baru-baru ne ja for the first time Nur Iman kena selesama. Sikit ja tapi seminggu lebih jugak. So, ibu buatkan garlic oil untuk sapu-sapu dekat tapak kaki, dada dan belakang badan Nur Iman. Alhamdulillah, sekarang dia dah tak selesema.

Nur iman dah makin banyak akai dia. Dah pandai meniarap, dah pandai menyuluq, dah pandai angkat pungkoq. Merangkak coming soon. Gigi on the way nak tumbuh. Menyuluq dah macam F1. Lajunya bukan main lagi. Pernah tengok dia menyuluq punya laju, rupa-rupanya tengan ligan semut. Kihkihkih!!

 Kalau berlakon tidoq, Nur Iman nombor satu. Hari cuti asyik nak bertempek ja ngan ibu. Tidoq pun mata tak rapat sebab nak skodeng ibu, takut ibu lari pi dapuq. Nur Iman ne time dia mengantuk or lapaq dia akan cari ibu, tapi bila time dia seronok nak main dia akan cari ayah. Hmm, senang sikit ibu kan, bila tengah malam Nur Iman tak tidoq lagi, nak main-main. Ibu tinggai la dengan ayah, ibu masuk tidoq dulu. Hahahahah!!







Benda baru yang Nur Iman suka buat, dia sondoi-sondoi ibu ayah, pastu dia hentuk-hentuk kepala dia. Imagine macam orang tengah headbanging. Aduhai nak oiii. Mujuq la ibu ayah kamu ne banyak isi. Kalau kena kat tulang, tak ka sakit. Nasib baik dia tak hentuk kepala kat lantai. Kalau tidak lagi haru jadinya. Hehehehe!!

Dah tujuh bulan bergelar seorang ibu, macam-macam benda dah berubah. Alhamdulillah.

2 comments:

♡Assalamualaikum♡
Sila tinggalkan komen anda di sini..