GSC Di Hujung Jari Anda

♡Assalamualaikum♡

Sapa suka tengok movie? Sila kembangkan hidung..haha..

Ok, aku ngan Mr Alon memang suka tengok movie. Pantang ada movie baru kuaq, mesti serbu panggung wayang. Sebelum ne aku selalu booking tiket secara online kt laptop,PC ofis dan sewaktu dengannya. Bila dah booking, kena print tiket tau. Agak leceh.

Tapi sekarang tidak lagi. Ecewah. Hehehehe. Sekarang aku booking online melalui phone ja. Guna application GSC yang aku download kat Play Store. Sapa yang belum download, sila download beramai-ramai.

Meh aku ajaq macam mana nak booking. Yang dah tau sila tutup mata, telinga dan mulut anda.



First sekali mestilah kena download dulu application GSC dari Play Store.

Dah download?
Sila buka application tu. Hehehehe..





Touch line 3 kat atas sebelah kiri tu..





Pilih "cinema" ataupun "movies". Mana satu pun boleh. Pilih cinema nanti kan naik list semua movie yang tengah ditayangkan di pawagam. So, pilihlah nak tengok movie apa.





Hari ne aku nak tengok "Suamiku encik perfect 10". Dah select akan naik macam ne.





Isi form ne bagi complete.





Then, next.




 Completekan profile settings. Save.




Pilih berapa seat kita nak. Next lagi.





Ok, ne untuk pilih seat mana yang kita nak. Next lagi.





Tick dekat "I agree with the Terms and Conditions" pastu select Pay with m2u mobile. Log in akaun maybank2u uolllsss. And then setle. Yeaaaaaa....


Dah confirm akan naik macam ne..





Nanti masa nak masuk kat panggung, just bukak balik aplication GSC, pilih history.




Akan naik semua list movie yang uolss penah book sebelum ne. Select ja movie yang kita baru book, scan dekat kaunter.




Siap. Senangkan. Cepat pulak tu. Tak payah dah nak bazir kertas print tiket. Hehehe..

Selamat membooking!!!

2 comments:

  1. assalam. nak tanya lah.. kalau kita dah purchase online dkt apps gsc tu. tp QR code dia x produce / x keluar. tp payment dah bayar and dkt email kita pon ade bukti payment. so kalau gitu kita kene selfprint out tiket dkt email kite tu ye? hmmm mcm leceh je. saya nk scan je kalau boleh :( ade solutions tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cek dekat history tak? Selama saya guna app ne tak pernah lagi ada problem. So, saya tak sure kenapa jadi macam tu..

      Delete

♡Assalamualaikum♡
Sila tinggalkan komen anda di sini..